6 Februari: Weer wat daagjes verder

7 februari 2016 - Enterprise, Alabama, Verenigde Staten

Het tijdverschil begint langzaamaan wat meer te wennen. Mijn telefoon geeft automatisch zowel Amerikaanse als Nederlandse tijd aan. Het blijft wel gek om rond 7 uur telkens wakker te worden en te zien dat het dan al zo laat is -in Nederland wel te verstaan. Dan heb ik telkens het gevoel van "Oops, ik heb me verslapen, ik moet er uit!"
Maar omdat het dan nog zo vroeg is hier en ik echt meer wil wennen aan de Amerikaanse tijd, draai ik me dan toch nog maar een keer om. Als ik het red om tot 9 uur te slapen, is dat al heel wat. En dan is het in Nederland al 4 uur. Dat voelt toch wel gek, hoor!
Ook als ik mensen wil antwoorden op WhatsApp moet ik er bij stil staan dat het bij hen dan doorgaans al middenin de nacht is. Als ik dan antwoord, worden ze wakker gebeld.

Ik heb begrepen van mijn housesitters Nick en Cynthia dat het thuis ook goed gaat :) Daar ben ik ook heel blij mee!

Gisteren eigenlijk een beetje een rustig dagje gehad. We zijn even wezen wandelen in het park op Fort Rucker. Je ziet hier overal dennebomen. Ik had dat hier niet zo verwacht. Ik had echt gedacht aan loofbomen en zo. Hele hoge, grote dennebomen. En in veel van die bomen groeit een of andere slingerplant in. Geen idee wat het is. Wel maf om te zien. Kale stammen van dennebomen die zo'n 20-30 meter hoog zijn of zo, en dan halverwege een enorme bos met blad van zo'n hangplant geval.
Op bepaalde plekken in het park staan gekke metalen korven op een standaard. Dat is voor freebie competities. De bedoeling is dan om je freebie in die korf te krijgen. Ik zal er nog eens een foto van maken. Het lijkt mij een hele kunst om een freebie daar in te krijgen.
Toen we het park in gingen gisteren, stond er vooraan ook een bord met daarop iets als "Pas op voor vliegende schijven". LOL
En een groot bord met allerlei tips en waarschuwingen voor als je gaat wandelen in het park. Dat je op moet passen voor slangen, dat je niet alleen moet gaan wandelen zonder dat iemand weet dat je daar bent enz.
Er zitten slangen, uiteraard, maar schijnbaar ook wilde zwijnen en die zijn agressief. Die wil je liever niet tegenkomen, omdat die je aanvallen.
Het wandelen is ook aardig anders dan thuis, want het is niet plat zoals in Nederland, maar heuvelachtig. Hier en daar heb je stukken die veel dieper liggen dan het pad, een kreekje, met rotsblokken er in.

Ook apart dat je hier heel veel camelia's ziet, vol in bloei. En geen kleine camelia's zoals bij ons, maar gewoon zo groot als een kleine boom.
Er is eigenlijk zoveel wat ik zie als we rondrijden, teveel haast om op te noemen. Van die typische zuiderlijk Amerikaanse huisjes met een veranda met schommelstoelen er op. Dat zijn dan meestal niet de meest luxe huizen, maar meer huisjes van armere mensen.
Van die reclame billboards langs de weg, de een na de andere. Stroomkabels allemaal boven de grond, verkeerslichten die hangen te schommelen aan kabels in plaats van aan metalen standaards enz.

Vandaag gaan we naar Panama City in Florida. Dat is iets van een uur, anderhalf uur rijden hier vandaan. Gewoon even wat rondneuzen.
Het is weer prachtig mooi weer, strak blauwe lucht en zon, maar de wind is wel weer erg koud.

Hopelijk straks weer wat leuke foto's. Ik heb een probleempje met mijn goede camera, omdat de kaart niet gelezen kan worden door Windows 10. Dus wat is wijsheid? Wel goede kwaliteit foto's maken en dan pas thuis uploaden of met Yasmins telefoon foto's maken -ook goede kwaliteit- zodat ik nu al kan uploaden?

We zullen het zien! Zo meteen eerst maar eens aankleden en dan lekker weg.

1. M.Kimmel:
    7 februari 2016
    Mooi verhaal weer.. Leuk he om daar zo van alles te zien, en ook zoveel dingen die anders zijn dan hier.. die kabels boven de grond en de bengelende stoplichten..
    Ook die huizen met veranda's met schommelstoelen..Lijkt wel iets uit oude films..
    Maar kijk in dat park aub goed uit, als daar slangen en wilde zwijnen zijn. Tevens voor vliegende schijven dan. ahahah Ben benieuwd naar de fotos..kun je die kaart niet online upgraden of zo? we zien het wel..veel plezier nog, en lekker van alles bekijken, Op naar Panama City... groetjes en knufss ook voor Yasmin en Brendan...Fijn dat het thuisfront het ook goed maakt trouwens..geruststelling he?