12 februari: Een wiccawinkel :)

12 februari 2016 - Enterprise, Alabama, Verenigde Staten

Vandaag prachtig weer! Er is wel nog wind, maar die is niet koud. En ook weer mooie blauwe lucht en zonnetje.
We hadden niet echt plannen voor vandaag dus ik had online wat kadoshops opgezocht in Enterprise zelf. Ik vond er drie, dus daar zouden we heen gaan.
Eerst naar de basis om te tanken, boodschappen doen in de supermarkt op de basis en die terug naar huis brengen. Terug thuis snel een kop koffie op en even mijn dikke leren jas verwisseld voor een zomers jack.
Al snel waren we weer op weg naar winkel 1. Die was er echter niet. Op het adres stond een baptist kerk. Dan terug naar downtown Enterprise waar een andere gift shop zou zitten. We zijn te voet door de hoofdstraat gelopen, een paar winkeltjes in geweest. De gift shop die we zochten, zat er ook niet (meer).
We hadden er nog 1 over die dan weer iets verderop zat, dus hup, weer in de auto, stukje rijden. Deze winkel zat er dan wel en was ook open. Het assortiment viel echter tegen, dus als snel waren we weer buiten.

In de auto keek mijn dochter online op haar telefoon en vond een wicca / new age winkel Lunation genaamd. Die zat maar een halve mijl verderop. Dus hup, daar heen. En ja, hoor! Die was er gelukkig nog. Dus daar binnen even lekker rond geneusd. Wierookjes, kaarsjes, kruiden, wat kristallen, zoutlampen, boeken en ... orakelkaarten. Maar helaas dus net niet het dek wat ik eigenlijk graag wil hebben.
Wel even nog gepraat met een vrouw die daar Tarot kaarten wilde kopen en aan een van de verkopers vroeg waarom Rider Waite dan het beginners dek zou zijn.
Werd ik meteen uitgenodigd voor een groep van open-minded people die geregeld samen kwamen.
Tis toch wel verdraaid typisch, he! Zoiets zou ik in Nederland dan heel leuk vinden en daar vind je het niet. Ben je aan de andere kant van de wereld, word je er voor uitgenodigd! Sod's law ...

Nou net weer terug thuis, Yasmin is aan het koken. Ik weet niet precies wat ze gaat maken, maar volgens mij gaat het weer van alles lekkers worden.

Ik ga zo weer even met een bakje koffie buiten op de patio zitten, een shaggie roken. Even genieten nog van het mooie weer!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. M.Kimmel:
    13 februari 2016
    Hoi, het is hier ook zonnig, heeft n beetje gevroren vannacht.
    Maar op mijn verjaardag staat het wel leuk.
    wat een toestand dat er 2 winkeltjes niet meer waren, maar ja, alle goeie dingen bestaan uit 3-en moet je maar denken.
    Grappig dat ze je vroegen voor zo'n groep! dan in Nederland zelf een op zetten??
    ik hoop dat Yasmin lekker gekookt heeft......en tot hoors maar weer,
    knufsss en groetjes